Friday, January 13, 2012

Numbers numbers numbers!


Maths. Calculations. Numbers. I love them! Sesetengah orang memang allergic dengan subject ni. Even kakak aku dulu pun sangat tak suka matematik. Bagi aku maths ni macam puzzle. Dan aku suka benda yang boleh buat aku berfikir. Dan disebabkan tu jugak la aku berjaya skip darjah 4. Best kot soalan PTS tu. Aku suka. Haha.

Tapi pernah masa awal-awal sekolah menengah, matematik aku agak teruk. Dapat 50 lebih je bila test and exam.  Dah la malas buat homework pulak tu. Bila cikgu nak buku latihan, aku hantar buku baru. Konon buku lama hilang. Padahal tak buat. Haha. Buruk perangai. 

Nasib baik masa Form 3 aku dapat cikgu yang best. Sejak tu result maths aku ok balik. Pernah masa Form 4, penolong kanan ajar maths kelas aku. Seingat aku, aku hantar homework dia sekali je. Haha. Kenapa aku tak kena marah dengan dia aku pun tak tau. 

Dan disebabkan aku suka calculations jugak la, aku ambik Degree Finance. Subject favourite aku? Managerial economics. Lebih kurang macam calculus. Masa Diploma aku suka Business Maths. See? Semua maths-related subject. Maths freak!

Korang pulak macam mana?  Suka subject apa dulu?

20 comments:

Eera Shera said...

allergic la dgn math..tp x de la x suka sgt..kalo takde kira2 cam x aktif pulak otak ni hihik

Juliet_iRa~" said...

tak suka mate!hee ;p

suka subjek lain..heee..sll dpt a dlm sejarah, bm..ngeeee

ShahzCudin said...

hahaha..teringat skill tu..hntr buku baru..

Sarah Mohd Saleh said...

hebat!but i do hate math alot.i love science!heee

Hanie Dew said...

lucu gambar tu. hihi.

aku pun minat math jugak. tapi aku minat science lebih. dan kompeter pun minat jugak.

sbb tu jgk la aku ambik kos computer science. tp siyes syok kalau nak menjawab persamaan math.

subject feveret sekolah menegah >> add math!

Hanie Dew said...

ko eksaited nak tgk citer contraband tu?? adakah review aku berjaya nak menarik org tgk. oh. terharu.

Pocket said...

pocket suka gak math,
sebab math menghiburkan.
part yg buleh menghiburkan anak2 buah masa drive is mengcongak nombor keter org.

contohnya 4482.. so campur suma jd la 18 kan. saper dapat jawab dulu dia menang gitu:D

berebut rebut diorg jawab.

utk kita org tua ni kena sifirkan kot. hehe

.diannorhayati. said...

damn.

i hate math damn much. haha


dian suke sejarah and english :p

El-Janna said...

boleh pengsan tengok nombor.. grrrrrrrrrrrrrrrr

ABU said...

kalau dah ambek dgree finance tu mmg sah sah la suka ilmu hisab..:)

Kazen said...

i'm very2 like math....dah masuk U xde lak subject math huhuhu :)

Nizam Ijam said...

alamak...matematik..hehe

Rtp Farra Arisha said...

i'm sometims loving maths, but at the same time i would love to learn 'language' more than calculations ;) i'll bet you'll be a perfectionist in maths sooner or later ckckckck.

syakey said...

finance??

its totally different dgn subjek maths even dia kira2.

suka giless dekat math jugak, sampai skrg ambil degree in applied math, fuhh fuhh, tidak seindah dulu la. haha

Azham Vosovic said...

oh my....I hate Math! even utk SPM I fail Add Math and I'm proud of it hahahaha

aiEz said...

aie suka juga dengan benda yg buat bagi berfikir ni,tapi tak dengan math...oh boleh pitam aie rasa,hahaha..

*kira duit itu okeh,hihi..;p

Asrul "iLham" Sany said...

tgk nombor2 buat sy pening :D

budak penjara said...

ak x tau subjek yg mana ak minat..tp klu guru yg sporting dan suka bergurau..mmg tu lah subjek yg paling aku suka..hehe

Dhiya Fariza said...

suka pendidikan jasmani hehe. my big sis pun amik degree in finance dulu. blergh allergic nombor. XD

Awan Biru said...

Naik Form 4, Awan mulai minat Maths sebab keputusan selalu baik. Tapi Awan bab Add Maths, rasa macam nak lari jauh-jauh saja. Awan paling minat subjek Sains dan sebab itulah cita-cita Awan ingin menjadi ahli kardiologis. InsyaAllah, semoga tercapai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...