Friday, August 12, 2011

In A Relationship With Tepung Pelita

Izinkan aku merepek sementara menunggu waktu berbuka..


Tepung pelita and I. We have a strong bond. Hehe. Inilah kuih favourite aku di bulan puasa. Kalau luar bulan puasa memang payah la nak cari melainkan kalau tau buat sendiri. Oleh sebab aku malas, aku tunggu bulan puasa saja lah! Memang syok abis la kalau dapat bukak puasa dengan tepung pelita yang manis semanis aku ni. Oops! Terlepas cakap nampaknya. Haha. Sila abaikan saya yang sedikit gila. 

Hari ni hari ke-12 puasa. Dan dari 12 hari ni boleh dikatakan dalam 8 hari aku beli tepung pelita ni. Lagi 4 hari tu aku menyesal sebab tak beli. Haa kan aku dah cakap tadi. We have a strong bond. Kalau tak beli rasa macam bersalah dekat tepung pelita tu. Terdengar tepung pelita tu memanggil-manggil.

Guess what I bought for bukak puasa today?? 
"Tepung pelita!!"
Eh, how you know??

Oh btw, jutaan terima kasih buat pencipta resepi tepung pelita!! I don't know who you are but you are my hero(in). =D

4 comments:

Illiana Hidayah said...

wahhhh!!! sedap kuih ni...but i do miss my mommy's home made tepung pelita..beli kat sini tak best!

Rozeeta Rashid said...

sedap kan?? hehe.. wah bestnyaa kalau mak buat mesti lg syiok!

Siti Arfah said...

Wah tepung pelita ! Siyes sedp gle. :)

Rozeeta Rashid said...

kalau letak dalam peti sejuk lagi best! wo o oh.. eh ternyanyi lagu myvi baru lak.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...