Monday, December 13, 2010

cita2 masa kecik

when i grow up i wanna be famous.. haha.. tu bukan cita2 aku masa kecik2.. tu lirik lagu.. ni ha cita2 aku.. sebenarnya dah lupa dah nak jadi apa.. pikir punya pikir, teringat balik aku ni nak jadi lawyer masa kecik2 dulu.. mana mai idea nak jadi lawyer tu aku pun tak tau.. tapi masa kecik2 dulu memang aku memang terer cakap.. maybe sebab tu kot nak jadi lawyer.. tapi sekarang dia jadi penyegan sket.. haha.. masa aku start bercita2 nak jadi lawyer tu muka aku macam kat bawah ni ha.. maaf la kalau gambaq tak clear.. amik guna fon.. haha.. sebab tu tengah2 tu ada cahaya flash.. ada gak yang amik kat facebook..









masa sekolah menengah, aku punya cita2 nak jadi computer programmer plak.. haha.. minat la jugak pasal computer2 ni.. la ni lagi la minat.. minat berFB.. haha.. masa form 4 siap amik subject IT.. daripada 8 kelas, ada 2 kelas amik subject IT.. tapi last2 tak jadi.. ramai plak tu yang tak jadi amik.. tinggai la satu kelas ja yang amik subject IT.. masa tu jugak aku ada berangan-angan mat jenin nak jadi professional musician.. syoknya kalau dapat main dalam orchestra.. enjoy.. music is a way of expressing my feelings.. tapi malangnya aku tak ambik subject music masa awal2 tu.. jadi dari segi teori tak la terer.. mana bleh nak amik exam music kan.. terpaksa la pendam ja cita2 tu.. haha.. padan muka aku.. sapa suruh pilih subject pendidikan seni..


la ni dah ke mana hala.. dah study finance.. nak abis dah pun.. jauh menyimpang dari cita2 aku yang first.. tapi jiwa aku aku masih jiwa seorang lawyer.. loyar buruk ja laa.. haha.. itu ja la yang termampu.. ya la.. cita2 tak kesampaian kan.. jadi loyar buruk pun boleh la.. ada la gak bau2 bacang ngan lawyer.. tak dapat nak bayangkan plak kalau aku study law.. aku dah la payah sket nak cakap2 ni.. dah tu plak aku ni blur.. sat lagi dok kat mahkamah, hakim tanya aku blur.. haha.. hampess sungguh.. apa2 pun yang penting aku akan berusaha untuk jadi seorang yang boleh dibanggakan oleh mama aku yang tersayang.. Insyaallah.. 

when u aim, aim high.. coz the sky is the limit..





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...