Saturday, December 11, 2010

BeBaS



rozeeta tak payah susah2 nak cari tajuk.. ada orang pemurah tolong bagi tajuk kat dia.. terima kasih encik pemurah!! haha.. assignment kali ni berkaitan dengan BEBAS..

apa itu bebas?? boleh melakukan apa yang kita nak tanpa halangan.. tapi tu yang general laa.. sebab sebebas-bebas kita, masih ada batasannya..  ishhh macam tak kena ja aku cakap pasal topik ni.. haha.. ok2 sambung balik.. bebas.. maknanya kita selesa dengan apa yang kita buat & apa yang dibuat tu tak dipengaruhi oleh sapa2.. kiranya kita bebas jadi diri sendiri dan bukan apa yang orang nak kita jadi.. sebabnya.. jadi diri sendiri laa best.. hehe..

aku ni gila sebenaqnya.. sapa yang tau tu tau laa.. dengan orang yang aku tak berapa kenai pemalu laa.. tapi tu bukan bermaksud aku tak jadi diri sendiri.. ni kira sifat semulajadi.. haha..  kalau dengan kawan2 tengok ja la aku macam mana.. haha.. aku suka wat gila di tengah orang ramai.. tak betoi.. ayat aku lepas tu, “alaa biaq laa.. tak jumpa dah lepas ni ngan orang tu..” haha.. ish3.. nasihat sket budak ni.. kadang2 aku wat ayat sedih kat kawan2 aku especially dyana, “hang malu ar kawan ngan aku??” tau dia jawab apa?? “malu la jugak..” apa?? biadap punya dyana.. sampai ati.. haha.. pas tu aku wat la sedih sat.. konon2 la.. haha.. tapi dia kawan gak ngan aku sampai sekarang.. nampak sangat aku ni IRRESISTABLE! haha.. aku ni imaginative.. so ada ja la benda yang aku terfikir yang orang tak terfikir.. azira selalu kena marah ngan dyana sebab gelak tak berenti bila jumpa aku.. haha.. dah la dia gelak like there’s no tomorrow.. haha..

tapi kelemahan aku ni, aku memerlukan masa sket nak kenal ngan orang.. tu yang payah sikit.. aku suka environment yang boleh wat aku rasa senang.. contohnya bila aku ngan kawan2 aku laa.. aku tak suka benda2 yang boleh menyerabutkan otak.. tapi kadang2 aku ni banyak sangat fikir.. jadi gak la serabut.. haha.. bila ada problem, aku tak suka layan sangat.. macam aku selalu cakap,”lek lu, sap kok lu” haha.. tak suka la fikir negatif ni.. bila happy, baru la rasa bebas.. bebas dari masalah.. 

3 comments:

bleanck_braiyne said...

seb baik aku dh kawan dgn hg dr tadika.. kalau x mesti hg pemalu dgn aku kan...

x bleh blah.. pemalu kunun..

rozeeta rashid said...

cess.. haha.. pemalu laa.. hg mana tau..

bleanck_braiyne said...

yalah eta mmg pemalu~ x tau laa malu2 kucing ka malu2 biawak.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...